De kudde volgen... - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu De kudde volgen... - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

De kudde volgen...

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

10 April 2024 | Thailand, Ao Nang

Rayley Beach MOET je gezien hebben, volgens degenen die er ooit geweest zijn. Dus….wij natuurlijk ook!

Het is een schiereiland onder Krabi en je kunt er alleen met de boot naar toe. Wij waren redelijk vroeg in de morgen. De longtail boten voeren af en aan vanaf het strand van Ao Nang om alle gegadigden over te zetten. Zo’n 20 minuten onderweg om op het strand los gelaten te worden. Onderweg komen de prachtige rotsformaties je al tegemoet, waar het eiland door omsloten word.

Het was inderdaad prachtig. Er loopt een klein straatje, met wat doodlopende zijweggetjes over het eiland van Noord naar Zuid, of Oost naar West, maakt niet uit wij liepen het ook. Nog aardig rustig zodat we niet in de rij hoefde te lopen, want in de middag wel anders was. Onderweg kwamen we een apenfamilie tegen die we niet mochten voeren. Wij waren gehoorzaam, velen anderen helaas niet.

Aan de andere kant van het eiland zagen we een klein mangrove bos en een aanleg plaats voor bootjes. Daar wordt nog de tradionele manier van bezorging tentoon gesteld. Vanuit de boot de zakken op de rug, om ze vervolgens met een kar naar 1 van de vele winkeltjes, cafés en restaurants te brengen. Of wellicht naar 1 van de hotels.

In de middag was het er overvol met backpackers en strandliggers, waar Corrie ook bij de laatste groep hoorde toen Ben nog een massage haalde.

Al met al was het zeker de moeite waard om de grote kudde te volgen en het eiland te bekijken.

• 11 April 2024 - 09:48

Emilie:

Het is leuk om ‘s morgens vroeg jullie verslag te lezen, het is net of ik de Thaise krant lees[e-1f973][e-1f60e]

Dank je wel hoor en ik wens jullie nog een fijn reis toe.

groetjes uit Geldrop.

• 11 April 2024 - 11:10

Jennie:

Al weer een "must see" afgewerkt. Wat een mooie reis zo!