Kleur- en bloemrijk Thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Kleur- en bloemrijk Thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Kleur- en bloemrijk Thailand

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

24 April 2024 | Thailand, Ao Nang

Thailand is een kleur- en bloemrijk land. Zo zie je in de interieurs verrassende kleurcombinaties op meubels en muren. Zo is het ook met de kleding combinaties van de bewoners van dit land. Betreft de bloemen is er overal wat te zien. Bij het kleinste huisje c.q. bouwval vind je wel potten met planten en bloemen, vooral de soorten die wij meestal binnenshuis hebben. We zagen ook andere vruchten aan de bomen waar we de naam niet altijd van duidelijk kregen, omdat weinig mensen een goede Engelse uitspraak hebben, als ze al Engels kennen.

De Bougainville, uit de Zuid Europese landen is hier in allerlei kleuren een vaste bewoner geworden. Ze noemen het als we het goed vertalen de ‘regenboog plant’ omdat deze er in zoveel kleuren zijn. Het luchtplantje want in Nederland zo populair is op dit moment word hier als gordijn of tuindecoratie gebruikt.

Verder kwamen we ook nog wat planten en bomen soorten tegen die we nog nooit gezien hadden. En dat is toch altijd weer leuk. Corrie kon het weer niet laten om heel veel foto’s te schieten, dus hierbij een inkijk.

• 25 April 2024 - 10:39

Jennie: