Dieren in Thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Dieren in Thailand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Dieren in Thailand

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

25 April 2024 | Thailand, Ao Nang

We hebben ons hier vooral op de dieren gericht die in het wild op een natuurlijke manier zich laten zien. Behalve de vissen natuurlijk.

Het was dan ook een feest toen Corrie terwijl ze uitkeek op zee een dolfijn zag springen. De prachtige salamanders of hagedissen, het verschil weten we niet echt, lieten zich vaak zien om een vliegje of mug te verschalken. Zo ook de gekko’s op het plafond.

Katten en honden zagen we in Hua Hin wel wat meer. De honden werden vooral gebruikt als waakhond en bepaald niet relaxt om langs te lopen. Als je een steen opraapte en ze zagen dat dan dropen ze af. waarschijnlijk hadden ze er te vaak al een om hun oren gehad.[e-1f914] Op Koh Lanta waren best veel honden en katten, maar wel allemaal aan de lijn, keurig verzorgd en de katten een belletje om. Er is ook een Welfare en dierenopvang, dus dat scheelt waarschijnlijk.

Apen zagen we veelvuldig onderweg, of gewoon in de bomen bij Freedom Estate waar we 2 dagen verbleven. Toen we de koffers alvast klaar hadden gezet voor de taxi kwamen een paar apen nieuwsgiering kijken.

Vlinders hebben we zelden gezien en sommige voor ons onbekende vogels die we wel hoorden of in een flits voorbij zagen komen, waren niet op beeld vast te leggen. We zagen bijvoorbeeld wel een soort kolibri en een vogel met blauwe veren. De bij ons bekende mussen waren er ook, zijn waarschijnlijk hierheen geëmigreerd.

Kwallen hebben we hier heel goed bekijken omdat het strand bij Lanta Garden Home vol lag, twee dagen lang. Echt hele grote! Vissen zagen we natuurlijk volop, maar dan op het bord van Ben of in de kramen op een streetfood market. En o ja, krabben zijn er bij een zee natuurlijk ook in tig verschillende soorten en maten en soms komen ze op bezoek. Schoenen op terras moest je dus wel checken voordat we ze ’s morgen aantrokken.

Varanen, kon je behalve in Koh Lanta National Park ook onverwachts vaak tegenkomen bij slootjes of meertjes. Ze zijn normaal heel schuw, dus de foto’s zijn van de varanen zijn in het Lanta National Park.

• 25 April 2024 - 13:19

Marjan:

Wat een prachtige vakantie met mooie verhalen voor ons . Ik geniet er heerlijk van mee . Veel plezier nog de laatste dagen daar .[e-2764]️