Flash backs Koh Lanta/Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Flash backs Koh Lanta/Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Flash backs Koh Lanta/Thailand

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

27 April 2024 | Thailand, Bangkok

Afscheid van Thailand

Wist je trouwen dat het hierin heel Thailand de gewoonte is om wc papier in een emmertje te gooien? Misschien moeten we nu thuis ook maar een tuinslang aanleggen, want na 2 maanden ben je al snel gewend aan deze manier van je billen poetsen.

We hebben genoten hier in dit prachtige land, met de vriendelijke, goedlachse mensen die overal roepen als je er geslapen of gegeten hebt…’Till tomorrow’of ‘Till next year’. Ze hebben veelal ook een aantal vrienden in Europa, zoals ze zeggen, wat gasten zijn die jaren achtereen komen.

Een kleine 3 weken verbleven we op Koh Lanta. We hebben ook daar weer uitgebreid genoten. Van de zee, het aangename weer waar we inmiddels goed aan gewend zijn, zo’n 33, 34 graden, wat de Thaise mensen als 40 graden betitelen omdat ze het hier over gevoelstemperatuur hebben. Hier in Bangkok is het zelfs 37 gr vandaag.

Corrie heeft naast de eerder beschreven trips, uitgebreid het strand, zwembad, ligbed en de uitzichten bestudeerd. En heel wat boeken beluisterd en Spaans geleerd.

Ben heeft buiten de gezamenlijke trips 2 duik trips, met 4 duiken gedaan. Hij moest wel eerst naar de dokter voor een verklaring over zijn bloeddruk. Deze was nog beter dan anders, zal wel door het relaxte leven hier komen. Hij is ook naar de kapper geweest en voor 5 euro is hij nog knapper geworden. [e-1f917]We gingen natuurlijk met regelmaat een massage halen, nu kon het nog voor 7,50 of 10 euro. We zagen er volgens onze oudste dochter wel uit zoals op de bijgevoegde foto. [e-1f602]

Het was ongelooflijke rustig hier, omdat het seizoen voor de toeristen ten einde liep. Dus veelal waren we bijna de enigen op een terras, in een restaurant. Alleen op het strand was het ’s morgen en eind van de middag wat drukker vanwege joggers en wandelaars.

We gingen samen naar de markt. Ben vooral om de vis kramen te bezoeken en Corrie kocht 3 mango’s voor slechts 50 bath, die bij aankomst in het appartement Papaja’s bleken te zijn. Het personeel was er heel blij mee. Corrie houd van Papaja salade, maar gewoon rauw lijkt het niet op mango.

Gisteren hebben we veel gereisd. 2,5 uur met taxi, 2 uur op vliegveld wachten. 1,5 uur vliegen en een hele tijd op de koffers en taxi wachten, 1 uur met taxi naar hotel dichtbij het vliegveld van waar we morgennacht vliegen. Was een hele reis. Nu nog 2 dagen hier in hotel Aranta midden in het groen aan een klein kanaal. De vrouw die 5 jaar geleden aan de andere kant heel vriendelijk uitgebreid zwaaide naar iedere gast, zit er nog steeds en.. zwaait nog steeds. Volgens Fransje wordt ze er voor betaald om de gasten te begroeten.

Vanavond nog een Tuk Tuk Trip incl. eten in Bangkok.

Dit was het dan weer tot zover. We vertrouwen op een goede vlucht en zien jullie weer snel.