Waarom Thaise vrouwen zo in trek zijn - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Waarom Thaise vrouwen zo in trek zijn - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Waarom Thaise vrouwen zo in trek zijn

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

10 Maart 2024 | Thailand, Hua Hin

In Thailand wonen zo'n 20000 Nederlanders, waarvan een paar honderd in Hua Hin. Natuurlijk kunnen we niet op straat zien wie er wel of geen relatie heeft met een Thaise vrouw en daadwerkelijk ook hier permanent woont. Of hier op vakantie zijn en zich een aantal weken laat verwennen. En zij worden natuurlijk ook goed behandeld, anders zouden er niet zoveel van die oudjes een piepjonge Thaise vrouw aan de arm hebben.

Als Westerse vrouw ben ik toch lichtelijk verbaasd wanneer ik dat voorbij zie wandelen. Deze week kregen we gelukkig een hele duidelijke uitleg van Mike. Die is weliswaar Engels en al 15 jaar in Thailand, maar zijn beschrijving van een Thaise vrouw zal dan ook wel gelden voor de Nederlanders [e-1f603].

Een Thaise vrouw, volgens Mike en dit kwam er heel overtuigend uit:

• rookt niet
  • drinkt niet
  • gaat niet uit
  • vraagt niet om geld
  • geeft ook geen geld uit

Leuk om zo nog eens iets over de cultuur te horen.

Voor oudjes met een jonge Thaise vrouw, zal het niet de problemen geven die we van een gast hier op het resort hoorde. Het niet altijd rozengeur en maneschijn hoorden we van een Zwitser die al 20 jaar met een Thaise getrouwd is en met zijn gezin in Zwitserland woont. Vooral in opvoeding blijkt er een groot verschil in de Westerse en Thaise cultuur te zijn. Hier in Thailand bepalen de kinderen hun indeling van de dag en mogen alles doen wat ze willen. In het Westen is dat veelal heel veel scherm tijd en weinig slapen, omdat regels niet gesteld worden. Studeren wordt dan wel heel wat lastiger, vertelde hij uit eigen ervaring met betrekking tot zijn kinderen. Tips hierover naar zijn eega zijn door de jaren niet doorgevoerd. Zo zie je maar weer ....het is niet altijd alleen de voordelen.

Thaise vrouwen werken ook hard. Als we rondkijken in winkels, restaurants, massage salons, etc., zien we bijna alleen vrouwen. En ze verdienen heel weinig. 350 bath is heel gewoon voor een hele dag werken en dit is ongeveer 9 euro. Geen wonder dat heel veel vrouwen proberen te 'ontsnappen' door een Westerse man aan de haak te slaan. En ze bieden zich ook gemakkelijk als 'slaapmaatje' aan, daar krijgen ze net zoveel voor als 3 dg werken.

Hopelijk verandert dit nog eens in positieve zin.

• 20 Maart 2024 - 11:39

Jennie:

Zo zie je maar hoeveel cultuurverschillen er zijn. Een oud collega van Dick is (al heel lang) met een Thaise vrouw getrouwd. Altijd hier in NL gewoond met hun zoon. Al jaren plannen om in Thailand te gaan wonen, maar nog niet gelukt. De zoon woont er al wel. Nu gaat hij zelf binnenkort met vroegpensioen en er met zijn Thaise vrouw definitief wonen.