Thaise tegenstrijdigheden - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Thaise tegenstrijdigheden - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Thaise tegenstrijdigheden

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

04 April 2024 | Thailand, Hua Hin

We verbazen ons over de vuilnis die je overal langs de weg en ik de natuur verspreid ziet liggen. Soms staan er grote vuilnisbakken waar de buurt hun vuil in kan deponeren en dat gebeurt, maar dit staat dan vervolgens dagen langs de weg.

Er word hier nog niks gescheiden, dus alles en ieder glazen en plastic flesje gaat de prullenbak in. Als ik zie wat wij al aan plastic waterflessen gebruiken en dat zijn al wel de hele grote flessen waar we onze drinkflessen mee vullen, dan gaat er heel wat de vuilnisbelt op.

Het tegenstrijdige is, dat wat wij tot nu toe zien, ze in huis, restaurants en ons resort juist heel schoon zijn. Het lijkt soms in onze ogen heel rommelig met in ieder hoek opgestapelde dozen, potten en allerlei prullaria, maar het wordt wel schoon gehouden. Er is nergens ongedierte en toiletten hoe krakkemikkerig ze ook zijn, ruiken fris. En de omgeving voor de deur wordt elke morgen geveegd.

Van de manager op Panisara begrepen we dat de overheid te weinig doet aan een goed vuilnis ophaal dienst. We zien wel regelmatig mensen met een karretje die het meest bruikbare uit de vuilnisbakken haalt, en er wordt wel door kleine bedrijfjes iets gescheiden. Er wordt dus wel gerecycled [e-1f603]. Helaas is dat een druppel op de gloeiende plaat.

Het goede nieuws is dat het de laatste jaren wel iets verbeterd is, dus hopelijk zet die trend door.

• 04 April 2024 - 18:20

Pa Elshout:

noet wel een indrukwekkende reis zijn

Groetjes uit Brakel

Pa