Avontuurlijke trip naar Pran Buri - Reisverslag uit Pran Buri, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Avontuurlijke trip naar Pran Buri - Reisverslag uit Pran Buri, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Avontuurlijke trip naar Pran Buri

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

05 April 2024 | Thailand, Pran Buri

Een avontuurlijke trip die we maakten was naar Pran Buri en Pran Buri Forest. Niet zozeer avontuurlijk omdat we gevaarlijke stunten uit moesten halen. Bij avonturen weet je af en toe niet wat er gaat gebeuren en zo was het in dit geval ook een verrassing. Het moest nog blijken of we wel weer terug bij het resort zouden komen.[e-1f605]

Volgens de manager moesten we eigenlijk een chauffeur voor een halve dag huren, die ons op zou halen en zou wachten bij de attracties die we wilden zien. Anders kwamen we misschien wel niet terug volgens haar, want er zijn daar geen taxi's beschikbaar.

Het is trouwens onvoorstelbaar hoe weinig Thaise mensen weten van de naburige dorpen, afstanden en bezienswaardigheden. We hadden zelf al wel ontdekt, dat we niet met Grab of Bolt (hele handige taxiservices) in Pranburi en Forest konden komen. We wisten ook niet hoe lang we nodig zouden hebben om iets te bekijken en/of te doen, dus een taxi met chauffeur huren leek ons geen goede optie. Bussen en treinen gingen ook niet de kant op.

We regelde een taxi, gingen dus op de bonnefooi en lieten ons afzetten. Allereerst in Pran Buri, een oud vissersdorp aan de rivier en de zee. Daar wat rond gewandeld, de boten en de oude huisjes bekeken. Her en der gevraagd hoe we nu bij Pran Buri Forest konden komen. Logischer wijs, dachten wij als Nederlanders, zou er voor toeristen een pontje kunnen zijn, want je zag het Forest liggen vanuit het stadje. De rivier was de enige belemmering. We konden lopen zij iemand, was maar een paar km, bleek later 14 km. [e-1f604] Bij een cafeetje vertelde een goed Engels sprekende dame, dat het alleen met een scooter of een taxi kon en zij kende wel iemand. Ze hebben namelijk allemaal een groot netwerk van helpende en graag geld verdienende mensen.

Na 10 min reed er een roestige soort safari auto voor. Na checken of hij echt wist waar hij ons af moest zetten, werden we na zo’n 20 min afgeleverd bij de ingang van het National Park Pran Buri Forest. Het ‘forest’ was vooral een mangrove bos, waar je een paar km op houten vlonders door heen liep. Halverwege kon je een boottochtje maken door de mangrove en over de rivier. Een leuk tochtje met uitzicht op de vissersboten van Pran Buri, die we een tijdje daarvoor vanaf de andere kant hadden zien liggen.

Na terugkomst bij de ingang kwam de vraag. Hoe komen we nu de volgende 15 km terug naar ons resort. Grab en Bolt werkte daar al helemaal niet. Na wat navragen en onderwijl samen uit een kokosnoot drinken(want dat moet je een keer gedaan hebben) kregen we een nummer van een taxi bedrijf, die ons vlotjes weer terug bracht. Het was natuurlijk niet echt een groot avontuur, maar omdat je niet weet waar je terecht komt door de ontbrekende informatie toch een redelijke uitdaging.

Bij aankomst op het resort hebben we trouwens eerst bij de manager laten zien dat we het ons gelukt was, zo wist zij ook dat we niet 'lost' waren.[e-1f60a]

• 07 April 2024 - 09:24

Tessa:

Heerlijk zulke avonturen! Vooral als ze goed aflopen [e-1f605]

• 07 April 2024 - 09:40

Emilie :

Precies Tessa leuk om te avonturen als ze goed aflopen. Hoe vaak hebben jullie billen geknepen, zat jullie ademhaling hoog of hebben jullie in je broek gepist, dat zeggen jullie niet hè

• 07 April 2024 - 10:22

Marjan:

Heerlijk z'on avontuur niet wetend wat er gaat gebeuren en een geweldig verslag ervan . [e-1f917][e-1f618]

• 07 April 2024 - 10:42

Jennie:

Dag geslaagd! Prachtig om dat gezien te hebben! En weer wat om af te vinken: uit een kokosnoot drinken met zijn tweeën [e-2705]️

• 07 April 2024 - 18:19

Marja:

Weer een dag met een gouden randje

• 08 April 2024 - 09:28

Gemma:

Wel een avontuur of geen avontuur.

Gewoon weer een heerlijke dag, die jullie in pocket hebben.