Treinreis en verblijf Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Treinreis en verblijf Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Treinreis en verblijf Ao Nang

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

07 April 2024 | Thailand, Ao Nang

Op 29 maart vertrokken we met de nachttrein naar Trang, om vandaar over te stappen op een taxi naar Ao Nang. We wilden graag een bed in de trein, dus een week van tevoren al naar het loket om een kaartje te reserveren. Helaas waren alle bedden bezet op de 29ste, maar ook op de 28ste en de 30ste. ‘Holiday time’ vertelde de meneer met een grote smile achter het loket. We waren dus op een stoel aangewezen. Deze waren overigens best aangenaam met veel beenruimte en….er waren ventilatoren.

De reis op zich van half 11 tot half 9 de volgende morgen, was zoals je je wel voor kunt stellen, niet heel aangenaam. Alle raampjes stonden naast het waaien van de ventilator open en veel warme lucht blies de hele nacht naar binnen. Het was een dieseltrein en deze maken vrij veel herrie. Een aantal hazenslaapjes, waren het resultaat.

Bij aankomst bleek de taxichauffeur de prijs van de taxi een heel stuk te verhogen, omdat hij geen passagiers voor de terugweg had. Logisch verhaal, maar niet afgesproken en dan is 25 euro meer wel wat veel van het goede. Na wat heen en weer gesteggel hebben we een goede middenweg gevonden. We zagen n.l. de bus voor 3 uur lang ook niet zitten.

Na 2,5 uur belandde we in Oa Nang. Een badplaats met veel winkeltjes, massage mogelijkheden en restaurants aan het strand met s' avonds vuur shows ten noorden van Krabi. Ao Nang Phu Petra Resort. Heerlijke ruime kamer. lekker zwembad en met uitzicht op de karakteristieke rotsformaties van die omgeving. Met een shuttle busje kon je 4x per dag naar het centrum rijden. Naar het strand lopen was 30 minuten vanaf ons resort. Corrie probeerde op verschillende manieren een kortere weg te vinden, over binnendoor paadjes en andere resorts. Na een verdwaalpartij op een resort achteraf heeft ze dat plan opgegeven. [e-1f623]

• 09 April 2024 - 09:26

Marja: