Bijzondere ontmoeting: De Zwitser - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Bijzondere ontmoeting: De Zwitser - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Bijzondere ontmoeting: De Zwitser

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

09 April 2024 | Thailand, Ao Nang

De Zwitser verbleef enkele weken op Panisara in Hua Hin en we maakten uitgebreid kennis. Hij was hier om te ervaren of hij volgend jaar in deze contreien een aantal maanden wilde overwinteren. Zijn Thaise vrouw en 2 kinderen waren thuis en hij was alleen op sjouw. Ze vonden het goed zei hij. Hij praatte veel en wist ook heel veel van de Thaise cultuur en kende de taal. Leuk om te horen. Jaren geleden had hij in Thailand al een huis gekocht in het dorp van zijn vrouw. Daar woont nu iemand van de familie in, hij weet niet eens wie en zijn investering zal hij ook nooit terug zien. Zo gaat dat hier als je met een Thaise getrouwd bent. Je zorg namelijk ook automatisch voor de familie van je vrouw.

Heel veel lol hebben we met de goede man beleefd, onder andere toen hij zijn nieuwe tattoo op zijn gehele borst presenteerde. Volgens een tradionele Thaise manier had hij deze laten plaatsen en mocht een week niet in het zwembad i.v.m. infectie gevaar.

Alleen monniken kunnen deze volgens een bepaald ritueel plaatsen. Hij had eerst samen met de monnik moeten bidden, alvorens de monnik aan de slag ging. Met een scherp stuk bamboe wordt de inkt onder de huid gebracht. En dat doet verschrikkelijk pijn vertelde hij met alle bij behorende mimiek van de pijn die hij ervaren had. ‘Waarom doe je dit toch allemaal?’ vroegen we hem. ‘I LIKED it’ zei hij op een hartstochtelijke manier.

Tja, ieder z’n plezier, zullen we maar zeggen.[e-1f605]

P.s. We zijn er nog niet uit wat de 2 nonnen, die we op de night market zagen, met tatoo stickers wilden. Misschien wilden ze de Thaise cultuur in ere houden, want heeel veeel mensen hebben hier een tatoo.