We zijn geen 'luxe paarden', maar.... - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu We zijn geen 'luxe paarden', maar.... - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

We zijn geen 'luxe paarden', maar....

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

12 April 2024 | Thailand, Ao Nang

De reis van Ao Nang naar Koh Lanta deden we met een veerboot. Ongeveer 2,5 uur duurde het voordat we op de Saladan pier aankwamen. We werden opgehaald door de alleraardigste eigenaar van ons nieuwe onderkomen voor 4 nachten.

Voordat we een accommodatie boeken bij Booking.com, kijken we naar de reviews en de cijfers die naast de ‘sterren’ vermeld staan. De reviews waren allemaal heel positief, waar de vooral benoemd werd hoe aardig en lief het personeel was. Nu is dat niks nieuws in Thailand, want bijna overal is het personeel kei lief en aardig.

Deze keer hadden we ons niet helemaal aan de waardering van anderen moeten vasthouden. Er zou wifi in de openbare ruimtes zijn, maar dit bleek niet het geval. De airconditioning werkte minimaal en de koelte kon met gemak onder de deuren door en de badkamer in omdat de deur niet sloot. Airco en Wifi zijn nu juist de 2 zaken die we heel belangrijk vinden. Verder, als het schoon en ongedierte vrij is, is niet zoveel luxe nodig.

De volgende morgen hebben we aangegeven dat we gingen vertrekken. De jonge vrouw achter de receptie, waarschijnlijk de dochter was heel erg aangedaan. We hadden ons vergist in de accommodatie, tja dat kan gebeuren al snappen we het nog steeds niet dat alle reviews zo goed waren.

We hebben dan ook met klem benadrukt dat het niet aan hen lag, of aan de accommodatie, maar dat deze 2 voor ons belangrijke zaken niet ok waren. We kregen het bedrag van 1 nacht terug, namen ons verlies en werden keurig door de eigenaar naar de overkant van de straat gebracht bij onze nieuwe locatie, Il Mare.

We kijken nu nog beter uit wat er geschreven word, al was dit de eerste keer dat het ons hier overkwam. De foto’s zien er wel altijd veel mooier uit dan de werkelijkheid is, dat wisten we en we vroegen ons wel eens af welke fotobewerking er nodig was om de kamers 3 keer zo groot te laten lijken [e-1f603].

In ieder geval is het opgelost en zitten we nu op een heerlijke plek.

• 13 April 2024 - 10:16

Emilie:

Ahhh dat klinkt weer fantastisch, een goed plekje te hebben.

Het wordt dus lekker verder genieten!!!

liefs Emilie

• 13 April 2024 - 11:24

Jennie:

Is het een idee om voortaan in eerste instantie voor maximaal 2 nachten te boeken en dan te bezien of het goed is. Dan kun je beslissen of je daar langer wilt verblijven en bijboekt of tocg verder trekt. El Mare nu dus, dat klinkt als "aan zee" .

• 13 April 2024 - 20:34

Ad Van Berkel:

Jullie hele verhaal tot vandaag, ineens gelezen.

Wat een avonturen hebben jullie tot nu toe meegemaakt.

Wat een heerlijk land is Thailand toch.

Lekker genieten.