Rini en Lamjay - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Rini en Lamjay - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Rini en Lamjay

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

16 April 2024 | Thailand, Ao Nang

Rini en Lamjay ontmoetten we via onze vroegere buurvrouw Francien, die Rini nog van vroeger van school kende. Vooraf hadden we al contact met hem gehad via Facebook en messenger en had hij een hele lijst met tips over Thailand gestuurd.

In Hua Hin aangekomen heeft hij ons regelmatig uitgenodigd, opgehaald en wat van de stad laten zien. We werden hartelijk bij hem thuis ontvangen en later meegenomen voor een lunch. We mochten mee naar zijn nu nog kale bouwgrond waar het komend jaar een huis van hun samen gebouwd gaat worden. Samen bouwen betekent dat Lamjay wel de grond moet kopen, want zij is Thais. Een niet ingezetene mag dit namelijk niet doen.

Verder nodigde hij ons voor verschillende activiteiten uit en gaf ons tips over interessante ondernemers uit zijn grote netwerk. We maakte veelvuldig gebruik van zijn tips en uitnodigingen. De Paasbrunch was heel leuk, met verschillende nationaliteiten aan tafel. En we bezochten naast WFFT ook Parrotdice, waar Jeffrey een Nederlander papagaaien opvangt en organische groenten verbouwd. Zijn vrouw maakt daar weer heerlijk gerechten van. Heel lekker gegeten daar en de dieren bekeken. Behalve de papagaaien liep er ook een grote schildpaden was er een kleine kinderboerderij.

Lamjay, Thaise van afkomst, hielp ons met verlengen van ons visum bij het registratie kantoor. Volgens haar wordt je anders afgezet en betaal je veel te veel geld. Zij kent mensen op het bureau en op deze manier kwamen we er snel door heen.

Hartverwarmend hoe ze beiden belangeloos onze tijd in Hua Hin nog aangenamer en interessanter gemaakt hebben.

• 16 April 2024 - 08:58

Emilie Vink:

Wat een lieverds die Lamjay en Rini.

ze kunnen wel gidsen worden!

Hier is het regen- en stormachtig en lekker fris.

Jullie zitten zeker te puffen, maar dat is zeker al gewend.

liefs Emilie.

• 16 April 2024 - 12:21

Jennie:

Fijn zeg, mensen die de omgeving kennen. En dan ook nog zo gastvrij. Ik wist niet dat een visum zo kort geldig is. Maar fijn dat het gelukt is, nog lekker een paar weken genieten.