Bo en de VN - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu Bo en de VN - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ben en Corrie - WaarBenJij.nu

Bo en de VN

Door: Ben en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Ben en Corrie

20 April 2024 | Thailand, Ao Nang

28 maart werden we door Rini uitgenodigd voor de Paasbrunch van de Rotery Club In Hua Hin. Het was een gemêleerd gezelschap. Zweden, Denen, Thaise, een Amerikaan, wij en de vrouw uit België. Alhoewel nu leefde ze in Thailand en voorheen 30 jaar in Amerika. Ze werkte voor de VN en zat in onder andere in Kenia, Botswana en andere landen waar het een ‘rommeltje’ was.Daar zorgde ze mede voor meer rust, vrede en veiligheid. Ze is nu 90 jaar oud is weduwe geworden en heeft een Deense vriend. Haar dochter woont in België en ze is een beetje of een beetje veel vergeetachtig, want ze vertelde wel 3 keer over haar lieve honden en liet de foto’s zien.

Het mooie was dat ze nog steeds verrast was dat ze voor de VN had mogen werken, want ze had er nooit naar gezocht. ‘En hoe kwam zij nu uit een heel klein dorpje in België bij de VN terecht?’ Ze was er in gerold volgens haar zeggen. En zo kan het gaan in het leven, want ze zat op haar plaats. Een pittig klein vrouwtje, heldere ogen. Klein en verschijning maar groots in haar uitstraling en het werk wat ze gedaan has. Fijn om met haar in gesprek te mogen zijn.